måndag 8 april 2013

Ormar!

Igår fick jag ett samtal från kirunas svar på gestapo. Alltså radiotjänst.
Jag hade tänkt att fira min kommande trettioårsdag med att eventuellt börja betala för public service. Nu blev jag påprackad en faktura för att jag minsann hade dator med internetuppkoppling. Tydligen är man numer skyldig att betala för dylik aktivitet. Inte är det väl mitt ansvar att svt väljer att lägga ut allt material för alla att bruka?
Så avslutar hon med att säga tack för att jag nu ska betala avgiften.
Varsågod säger jag, har jag något val?
Jag ska också börja skicka bjudsaker till höger och vänster och sen kräva pengar för det. Eller är det straffbart? Ja det är det nog...

1 kommentar:

  1. Grattis! Jag har en ISP som även har en gratistjänst som blockerar Svt-play. Gillas inte av Lapp-Gestapo som överklagat tjänsten som giltig orsak att inte betala. Dags att lägga det på skattsedeln istället?
    Hasse G

    SvaraRadera