lördag 1 juni 2013

Evighetsgöra

Jag har för mycket gräsmatta. Jag lägger minst en arbetsdag i veckan på att klippa eländet, och då har jag ändå rationaliserat bort stora delar av grönytan och låtit det gå som vildäng.
Trädgårdslandet är till exempel sedan länge övervuxet och ett minne blott.
Grus, eller asfalt i stora mängder känns som ett bra alternativ vissa stunder.
Nog för att det är jäkligt vackert när det är nyklippt och klart men vafan, den där tiden skulle ju gå att ägna åt nåt vettigare. Bygga en bil exempelvis...

7 kommentarer:

  1. Jag trodde du ämnade göra dig av med bygget för en bättre, lugnare och mindre kostsam hobby, som knyppling? Eller har du ändrat dig?

    SvaraRadera
  2. Nja. Det är ju kul att bygga bil också...

    SvaraRadera
  3. Du kan ju lägga ut gräsklippningen på entreprenad! Det kanske finns nån fjortonåring i grannskapet som vill tjäna en slant?

    SvaraRadera
  4. Det gör ju inte det. De som var ungdomar har blivit för stora för att lura i sånt. Fast jag skulle väl ändå bli ruinerad om jag lejde bort det.

    SvaraRadera
  5. Jag har provat getter. Psyket tog för mycket stryk

    SvaraRadera