Alla viktiga män i skor har tydligen en blogg. Jag har stålhätta så det rättfärdigar väl mitt bloggande gissar jag.
onsdag 26 februari 2014
Det gjorde faktiskt jävligt ont
Idag lyckades jag stå i vägen för en tippande U-balk 250 mm.
Den tog sikte på mina fotryggar och la sig där med väldig precision.
Då var det jävligt mycket vekhet som lämnade kroppen i all hast.
Fnys! - Fotryggar! Vafan ska man med det till!? Fötterna lyfter ju aldrig nåt ändå. Dessutom går man ju på undersidan av fötterna alternativt ovansidan på marken. Jag hoppas verkligen att den som bar ansvaret för tillbudet bad balken om ursäkt för det inträffade?
Som en parentes vill jag bara belysa vikten av att man numer har den helt meningslösa, töntiga och framförallt översittaraktiga regeln om obligatoriskt bärande av reflexväst, skyddsglasögon och hjälm. Tack vare denna regel undviker man olyckor av den typen du beskriver, vilken med största sannolikhet också är den vanligaste typen.
Fy fan för byggsvängen i dess moderna tappning! - En massa jävla högskoleutbildade, strykrädda glasögonormar som inte vet ett jävla dugg om annat än att sitta med plytet i en tabell eller en ritning i sin jakt efter en någotsånär eregerad penis, för att slutligen sist uppnå vämjeligt tyskt falsettklimax genom att beordra en murare som står på taket och lagat skorstenen att ta på sig sin hjälm.
Jag tvingade på en tjänstman från räddningstjänsten i Katrineholm att bära varselväst under förrättning i fredags, när jag påpekade att det var med anledning att jag önskade honom möjligheten att åka hem skadefri för hundrastning och övriga familjeangelägenheter bar hen den utan åthävor. Tyvärr är mina högre examina inom pedagogik så min erektion ville inte förledas av beredning av hanteringstillstånd, ett för övrigt väldigt vacker ord.
Hur har lekamen reagerat, har smärtan vikit eller är den bestående? Livet har lärt mig att ibland är inte Alvedon och Voltaren tillräckligt. Vad gäller balken har jag inget överseende, döda ting är värda att offra.
Smärtan har avvikit, tackar som frågar. Jag var helt säker på att minst en fot skulle vara bruten men mjölk ger ju som bekant starka ben...
Lester: Det är helt vidrigt hur de håller på. Nu hade NCC kommit med hot om personliga viten på 10000kr efter en varning om de repiga glasögonen som försämrar skärpan och syndjupet avsevärt inte sitter på plats, eller om hjälmen av någon anledning inte skulle sitta på huvudskallen. Man ser sällan så dåligt som när man har ett par skyddsglasögon på sig. Inte fan byter man till ett nytt par varje dag. Det var en idiotisk olycka och inte helt ovanlig som du säger. Är huvudet dumt får fotryggarna lida.
Jojo, personligt vite. - Man tackar! Det var nog fan det dummaste jag någonsin hört! Enda gångerna jag har slagit i skallen ute på byggen är när jag haft hjälm på mig och anledningen har alltid varit att hjälmen skymmer sikten uppåt, att den bygger tjugo centimeter till uppåt eller dylikt. Har aldrig, under mina år i byggsvängen fått nåt i ögat eller blivit räddad av en varselväst. Varselvästen räddar en från att bli påkörd av motorfordon efter mörkrets inbrott, inget annat.
Klarade sig balken utan repor?
SvaraRaderaBalken klarade sig och gick att montera, så ingen brydde sig nämnvärt...
SvaraRaderaFnys! - Fotryggar! Vafan ska man med det till!?
SvaraRaderaFötterna lyfter ju aldrig nåt ändå. Dessutom går man ju på undersidan av fötterna alternativt ovansidan på marken.
Jag hoppas verkligen att den som bar ansvaret för tillbudet bad balken om ursäkt för det inträffade?
Som en parentes vill jag bara belysa vikten av att man numer har den helt meningslösa, töntiga och framförallt översittaraktiga regeln om obligatoriskt bärande av reflexväst, skyddsglasögon och hjälm.
Tack vare denna regel undviker man olyckor av den typen du beskriver, vilken med största sannolikhet också är den vanligaste typen.
Fy fan för byggsvängen i dess moderna tappning! - En massa jävla högskoleutbildade, strykrädda glasögonormar som inte vet ett jävla dugg om annat än att sitta med plytet i en tabell eller en ritning i sin jakt efter en någotsånär eregerad penis, för att slutligen sist uppnå vämjeligt tyskt falsettklimax genom att beordra en murare som står på taket och lagat skorstenen att ta på sig sin hjälm.
Nu ska jag gå och spy på en Skanska-logotyp.
Jag tvingade på en tjänstman från räddningstjänsten i Katrineholm att bära varselväst under förrättning i fredags, när jag påpekade att det var med anledning att jag önskade honom möjligheten att åka hem skadefri för hundrastning och övriga familjeangelägenheter bar hen den utan åthävor. Tyvärr är mina högre examina inom pedagogik så min erektion ville inte förledas av beredning av hanteringstillstånd, ett för övrigt väldigt vacker ord.
RaderaHur har lekamen reagerat, har smärtan vikit eller är den bestående?
SvaraRaderaLivet har lärt mig att ibland är inte Alvedon och Voltaren tillräckligt.
Vad gäller balken har jag inget överseende, döda ting är värda att offra.
Smärtan har avvikit, tackar som frågar. Jag var helt säker på att minst en fot skulle vara bruten men mjölk ger ju som bekant starka ben...
SvaraRaderaLester: Det är helt vidrigt hur de håller på.
Nu hade NCC kommit med hot om personliga viten på 10000kr efter en varning om de repiga glasögonen som försämrar skärpan och syndjupet avsevärt inte sitter på plats, eller om hjälmen av någon anledning inte skulle sitta på huvudskallen.
Man ser sällan så dåligt som när man har ett par skyddsglasögon på sig. Inte fan byter man till ett nytt par varje dag.
Det var en idiotisk olycka och inte helt ovanlig som du säger.
Är huvudet dumt får fotryggarna lida.
Jojo, personligt vite. - Man tackar!
RaderaDet var nog fan det dummaste jag någonsin hört!
Enda gångerna jag har slagit i skallen ute på byggen är när jag haft hjälm på mig och anledningen har alltid varit att hjälmen skymmer sikten uppåt, att den bygger tjugo centimeter till uppåt eller dylikt.
Har aldrig, under mina år i byggsvängen fått nåt i ögat eller blivit räddad av en varselväst.
Varselvästen räddar en från att bli påkörd av motorfordon efter mörkrets inbrott, inget annat.
Nu ska jag spy på en NCC skylt.