söndag 27 september 2015

Två hjul

Jag har för avsikt att utöka mitt körkort med fler bokstäver. Ett E skall anslutas till B och tillåta framfart med tungt släp.
I samband med detta tänkte jag även lägga till ett A.
Kan ju vara kul att ha tänker jag.
Nu har de kommit på att man måste låra sig att droger är dåligt och att man måste svänga ibland med en motorcykel.
Det resulterar i risk1 och risk2. Kurser som kostar pengar.
Risk2 ägde rum i fredags.
Det regnade.
Vi körde bla på en gocartbana.
Det regnade.
Det blir sjukt halt på gummibelagda punkter i regn. I kurvorna tex.
Jag fick kast i låg fart. Bakhjulet högg och jag drev med nästan katapulteffekt ner i backen.
Inte optimalt.
Men det blev ett jäkligt juste blåmärke.


1 kommentar:

  1. Signhild med väninnor28 oktober 2015 kl. 20:48

    Haloh!
    Vi är en samling paranta damer i 50-årsåldern bosatta på Östermalm som med glädje och upprymdhet följer din blogg. Vi känner stor besvikelse över att Herr Smed uppdaterar så sällan, samt att Ni visar alldeles för lite hud. Gör bot och bättring, samt vet hut.

    SvaraRadera