torsdag 20 september 2012

Inlagd på anstalt

Kan man tro att jag varit.
Men ack så man bedrog sig, ty så är icke fallet.
Jag är helt enkelt lat och har inte dristat mig till att begagna någon mot internätet uppkopplad dator för att förgylla eder tillvaro.

Nåväl.
I måndags var jag arbetande hjon och firade av måndagen med att gå på lokal med arbetsledningen.
Men i det här sällskapet känns det mest som att man är vårdare och ute med patienter.
Kul hade vi likväl.


September, ska det vara något det?
Jag irriterar mig på att det är stört omöjligt att bekläda sig för utomhusförvärvsarbete.
I morse var det strax under nollan, alltså långkalsonger på för kroppsliga aktiviteter utomhus.
Sex kvart senare var det ohyggligt varmt i kläderna och såg ut så här.


Som kompensation för det vackra vädret dammade jag ner mig och bytte 
några ledningsrör i gräsförflyttningssystemet.
Oerhört charmant tillhåll. 


5 kommentarer:

  1. Kommer skogens konung att jagas på den där inägan vad det lider?

    SvaraRadera
  2. Med stor sannolikhet nej.
    Jag ägnar mig inte åt dylik aktivitet.

    SvaraRadera
  3. Om du lär mig svetsa så kan jag förse dig med prima älgfärs i utbyte. Behöver bara klura ut vad jag skulle med svetskunskaperna till. Jo! Jag hade ju en plan på att göra så kallade eldkorgar i julklapp till mor och far att begagna vid sommarstugan. Kan väl knappast kräva varken civilingenjörsexamen eller material i adamantiumklass? Vi gör ju våra julklappar själva enligt familjereglerna du vet, så det duger inte att köpa dylika på Jula.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Björn.
      En mycket trevlig tradition må jag tillstå!
      Alternativet är ju att ge bort saker som kineserna gjort själva...

      Radera
  4. Trevligt är bara riktnumret! Jag rekommenderar upplägget starkt, då vi innan detta mest la ut en massa pengar på vad som i det närmaste kan beskrivas som onödigt skit. Jag får en massa onödigt skit nu också, fast med en hel del hjärta bakom. Virkade grytlappar kan en vuxen karl knappast få för mycket om. Fast reglerna tillåter även loppisfynd med ett bestämt maxtak på priset, för den med centrummonterad tumme. Julklappsöppningen blir i det närmaste andaktig för alla närvarande, jag lovar.

    SvaraRadera