måndag 20 augusti 2012

Glädje för själen

I morgonstund finge jag ett textmeddelande på min yuppienalle från det av svenska staten ägda 
Vin och Sprit.
Där stod att mina varor fanns att utskänkas under närmsta gröna skylt.
Glad som en speleman under midsommar gled jag iväg för att införskaffa rusdrycken.



Ah, denna gyllene dryck, färgad av träet från tunnor som omsorgsfullt bundits av män med mustasch kommer sitta som en smäck i gomseglet.
Jag tror bestämt jag kvistar över till grannen för avsmakning.

5 kommentarer:

  1. Hoppas att du blivit informerad om att du kommer att bli rödhårig och få dålig hy och dåliga tänder, sannolikt kommer du att bli arbetslös och börja tro att det faktiskt är ett jobb att sitta på puben och dricka kolsvart öl och äta friterad fisk med friterad potatis till?

    Om inte så skulle jag ha begärt ett återköp!
    Eventuellt ett byte mot den Finska drycken för evig ungdom, enorm styrka och ett, till den övriga kroppen, perfekt passande könsorgan.

    SvaraRadera
  2. Jag kommer eventuellt framgent att testa ditt finska gift. Men nu dricker jag whiskey som en riktig cowboy!

    SvaraRadera
  3. Grannen uppskattade tilltaget med bjudning på en måndag.
    Smackande gommar och glada miner.

    SvaraRadera
  4. Cowboys dricker väl Bourbon?

    Undrar
    Sten Stensson Steén
    Eslöf

    SvaraRadera
  5. Ja, det må vara hänt.
    Det är fortfarande whiskey. Gjord på majs, men ändå.
    Dracks med fördel ur ett skitigt glas.

    SvaraRadera