fredag 15 juni 2012

Ett jäkla utlägg om mitt jobb

Ja dåså.
Som vi alla vet var jag i Stockholm och byggde kontor. Med betoning på var.
Jag fick erbjudande om att göra lite extra smedjobb som jag kunde ta genom firman.
Finemang tänkte jag och var tänkt att åka upp till Märsta för att kika lite på det.
I Märsta ja, där jag bedrev otukt i vintras. Eller otukt och otukt. Jag frös och svetsade om vartannat.
På bygget i fråga blev en arbetskamrat headhuntad för att så småningom bli platschef.
Det skapade viss osämja, mest från lillchefen vi jobbade åt.
När jag då funderade på att återförenas med nämnde karl blev det tydligen lite för mycket för lillchefen.
Jag begärde ledigt i två dar för att påbörja projektet genom min egen firma och sedan komma tillbaka och göra klart bygget i Stockholm. Jag fick helst inte vara ledig alls då jag enligt uppgift var en nyckelperson i projektet och den bästa smed de hade haft.
Men eftersom jag funderade på att åka upp så slutade det med att jag inte var välkommen tillbaka alls till Hufvudstaden.
Så nu bor jag i aluminiumslottet igen.
Två stora plus är att jag slipper både lillchefen och psykopaten Simon.
Livet med en pinne. Det är livet som smed...
Slut på utlägg, frågor på det?

2 kommentarer:

  1. Jag är inte helt med på noterna, men jag uppskattar att du delar med dig av ditt liv i sus och dus.

    SvaraRadera
  2. Jag ser att det inte alls blev över huvud taget något begripligt av det där.
    Skit i det.
    Jag är tillbaka i Märsta. Jag fick sparken från Stockholm. Jag är nöjd.
    Det kanske blev bättre...

    SvaraRadera