torsdag 21 juni 2012

Vilken hemresa

Mitt på dagen lämnade jag Märstas varma famn för att bege mig hemåt.
Då jag lämnat in SAABen för reparation har jag fått låna en sketgammal passat som har sett bättre dar.
Att den inte innehar fungerande AC, att golvet bak är blött, att den låter som en tröska och att den klonkar i framvagnen berör mig inte nämnvärt.

Men när det här händer
På E4:an strax nedanför Söderhamn, naturligtvis på sidan med bara ett körfält, då blir man lite bestört.
Kuken!

Efter sex minuter

Jag lämnar det på lagning lite senare

Naturligtvis vevade jag ner knogen i vägen också
Det är rent fantastiskt vad lite folk saktar ner när man sitter mitt i vägen och byter däck. Jag tror de flesta låg och nappade runt 100 blås, trettio centimeter från min arma kropp. Fy fan.
De enda två som körde normalt förbi var lastbilar.

Väl hemma såg jag en alldeles äkta cykel med påhängsmotor framförd av ungdom. Jag blev så till mig att jag helt förglömde att föreviga ögonblicket.

2 kommentarer:

  1. Det är något otäckt på den sidan av staden. Anlände 23:56 till Arlanda häromkvällen. Såg redan på håll att detta var inte bra - Flyget taxade in till Gate 13.

    Mycket riktig, satte mig glad i hågen i bilen och tryckte "Start" fick svaret "dö" och blev för 1:a gången i mitt liv tvungen att ringa efter vägassistans (ingen, inklusive mig själv, hade startkablar i bilen).

    Men hör och häpna, efter 10min var en hurtig grabb på plats. Efter start tillstod han att detta bjuder luftfartverket på!

    NU trodde man ju att det var "go", och det var det ända tills jag skulle ut ur garaget och det visade sig att nuförtiden måste man knappa in kreditkortets hemliga kod, vilket jag inte hade en aaning om eftersom det aldrig behövts förut...

    SvaraRadera