fredag 9 mars 2012

Det vill jag inte göra igen.

I torsdags började dagen med att jag lämnade Märsta för att äntra Stockholm city och valhallavägen.
Med ohemult stor bil och en släpvagn skulle jag utan GPS ta mig genom stan i rusningstrafik. Fy fan, den som har planerat Stockholms vägnät ar en idiot och skall piskas med av borelia infekterade skosnören.
Efter torsdagens stordåd vräkte jag mig till Märsta igen och hängde på den snyggaste Polarvagnen världen skådat och drog hem skönheten igen.
Nästa vecka blir det Solna och soffläge, efter det vet jag inte riktigt var jag ska sova.
Det finns många uteliggare har jag hört, de kanske har rätt...

3 kommentarer:

  1. Om du ska jobba i Solna kan du väl fortsätta med soffsovningen?
    Alternativt ställa vagnen i närheten av nya Nationalarenan. Där lär det ju finnas gott om arbetskraftsinvandrade norrlänningar som också dunar i tattartermos... ;)
    En annan lösning är att du hyr in dig på lägenhetshotellet/ungkarlshotellet i Sundbyberg. Det är där gräddan av Storstockholms finanselit bor... Eller iaf en stor del av Sumpans sociala elit.

    SvaraRadera
  2. Just det! Om du ska bo på ungkarlshotellet så lär du ju valla med Spanska ryttare för styvt grepp.

    SvaraRadera
  3. Sumpan ser man sedan dör man, säger de. Så jag vet törs inte närma mig Sundbyberg utan ögonbindel, och det känns inte trafiksäkert.
    Ja, det lutar väl åt nåt sunkigt hotell eller vandrarhem så småningom.
    De där jävla norrlänningarna. De är överallt.

    SvaraRadera