fredag 30 mars 2012

Vad ska jag blogga om idag då?

Att det är vår?
Det är väl rätt uppenbart, speciellt söderut. Sparkföret är totalväck och gräsklipparn måste provstartas vilken dag som helst nu.
Kanske det är dags att räfsa lite också och hoppas nån har satt vårlökar i rabatten, inte jag men kanske nån annan.
Dogge är med i elgigantens reklam igen, cykel på köpet. Fett med najs. Dags att investera i en fax och en hårtork då.
Jag klarar mig iofs bra med min nollväxlade cykel utan ventil i framdäcket men har Dogge sagt det så måste man åtminstone överväga möjligheterna att förfoga över ett nytt fortskaffningsmedel. Det lär inte kosta 16 kronor per liter luft i alla fall.
Det skulle jag kunna hetsa upp mig över, bensinpriset alltså. Det slog på vissa ställen över till 16 spänn för 95-oktanigt innan helgen.
Jag är absolut med på en protestaktion. Vad som helst. Elda upp riksdagen kanske.
56 procent av bensinpriset är skatt. Ska det vara så? Nej, det ska det inte.
Jag blir så arg.
I mitt vredesmod glömde jag köpa folköl också. FAN!

2 kommentarer: