fredag 16 mars 2012

Kebab, hor, öl och droger.

Fredagskvällen var mer innehållsrik.
Jag vandrade Sveavägen ner för att se vad den hade att erbjuda. Kebab hade den. Så det inmundigades.
Lite längre fram uppenbarade sig även ett café, så där drack jag kaffe. Och påtis.
När jag i rask takt förflyttade mig vägen fram upptäckte jag en skylt med beteckningen Malmskillnadsgatan.
Med tanke på vad som enligt hörsägen försiggår på denna del av staden ökade jag steglängden och intensiteten för att snabbt ta mig förbi denna syndens bakgata.
Några kvarter längre fram vek jag plötsligt av och befann mig utanför en treflig pub som erbjöd Guinness på fat. Det är alltid välkommet, så även dem förärade jag med ett besök.
På vägen hem fick ICA ett besök och jag blev några riksdaler fattigare men en chipspåse rikare.
Inne på nämnda butik funnes även en dam av okänd ålder i full färd med att packa diverse matvaror i en korg som med väldiga bekymmer framfördes genom närbutiken.
Det verkade onekligen som hon hittat någon kemikalie och blandat denna med sitt eget blod. Annars led hon av någon otreflig sjukdom.
Oavsett vilket så inverkade det ofördelaktigt på hennes motorik. Hon var också väldigt fundersam, eller så kliade det bara fruktansvärt mycket i baksvålen.
Jag tror jag håller mig från knark ett tag till.

3 kommentarer:

  1. Hahaha!
    Bra reseskildring, jag önskar att jag hade varit närvarande. Om jag hade varit det så hade nämnde narkoman garanterat kommit fram och pratat med mig för det gör pundarna alltid, det slår aldrig fel.
    Det kanske säger mer om mig än om dom iofs...

    SvaraRadera
  2. Jag förglömde det faktum att det i en gränd satt en hejare och hejade.
    Han ägde en pläd och såg ut att vilja utöka sina finanser för att möjligen anskaffa en pall att sitta på istället för Stockholm stads gatstenar.

    SvaraRadera