söndag 18 mars 2012

Top Gear, inte lika bra live.

Världens bästa TV-program gjorde intrång i Globen den här helgen.
Jag har med lyster i ögonen sett fram emot detta evenemang och efter att vi åsamkat våra benhinnor skada genom att gå de 9 kilometrarna från hotellet till nämnda glob satt vi på bra platser i Stockholms islada.
Men tyvärr blev det något av en besvikelse. Martin Björk var inlejd istället för Richard Hammond som var frånvarande. Det var besvikelse nummer ett.
Sen kändes upplägget mer som ett barnprogram än ett program för barnsliga män. Och kvinnor givetvis.
Det fanns ett par guldkorn men i stort så är det bättre på TV.
Firade St Patrick´s Day lite försiktigt och gick tillbaks till hotellet vid tolvsnåret.
Fick dagen till ära en treklöver i min Guinness iaf. Det uppskattades.
Nu ska jag försöka få den här jäkla söndagen att gå också. Ett besök på ICA kanske och se om det finns några drogberoende i faggorna.

5 kommentarer:

  1. Jag beklagar verkligen! För liva upp din dag en smula kan jag berätta att min granne generöst erbjöd mig en död katt som han hade bak i sin Ford. (Det var f.ö. den övergosiga söta katten som jag kelat med av och till) Han hade med sina bara händer tagit den av daga igår, och ville nu förära mig kadavret, om jag t.e.x. ville lodjursträna min hund eller hade nått annat spännande användningsområde gällande kattlik. Jag tackade nej.

    SvaraRadera
  2. Att schåven inte va 100 hoppas jag inte kom som en chock?
    Den typen av att ta tillfället i akt för att krama ur lite extra intäkter ur en idé är sällan bra...
    Jag hoppas att du stöter på nån narkoman om du ändå ska göra dig besväret att ha ut.

    SvaraRadera
  3. En död katt kan man ha mycket roligt med. Man kan sätta den på en spark och åka genom byn medan man talar med sig själv, och katten.

    Jag var ut och letade drogare, men hittade föga.
    Fan också.
    Däremot gick jag en långpromenad och lyfte skrot på gymmet.
    Jag är så duktig. Och så en kebabtallrik på det.
    Imorgon är det måndag, jag längtar.

    SvaraRadera
  4. Jag har funderat lite....
    Vadå Top Gear Live? Hur funkar det?
    Det skulle ju kännas lite halvknas om Carl-Ingemar och Christer bjöd på Trafikmagasinet Live på Lugnet...
    Jag kollar ju aldrig på TV så jag har inte nån direkt koll på Top Gear, men det känns som om en TV serie där man testar bilar (för det är väl det man gör?) blir svår att göra live?

    SvaraRadera
  5. Det är väl mer en TV-serie där man gör konstiga saker med bilar inblandade. Eller så spränger de en husvagn om tillfälle ges.
    Jag hade gärna sett en husvagnsexplosion.
    Nä, på TV får de hållas de gode männen.

    SvaraRadera